“Barangsiapa yang menempuh suatu jalan untuk mencari ilmu pengetahuan, maka Allah akan mempermudahkan baginya jalan menuju ke syurga.”
Kerjasama,Kasih Sayang,Tepati Masa

Popular Posts

Wednesday, May 29, 2013

KEKESALAN

banyak kisah-kisah yang aku bca dari blog-blog lain
kadang kala hampir menitiskan mata
menyedarkan diri tentang kekurangan yang  ada
sedih mengenangkan apa yng berlaku

dosa, dosa dan dosa
berapa bnyk telah aku melakukan dosa
berapa kali telah aku melupakan-Nya
kini, mataku penuh dengan kekesalan
namun aku takut jika kekesalan ini hanyalah sementara
lumrah manusia tak dapat hilang dari melakukan sesuatu yg dilarang oleh-Nya
dan aku adalah salah seorang darinya

seorang dari kwanku mendapat hidayah
dan aku bersyukur atas perubahannya
banyak yang dia nasihatkan padaku
tentang islam, tentang ALLAH
yg selalu aku lupakan

malunya terasa diri ini
setiap kali berhadapan dan bercerita tentang agama
terasa kecilnya diriku dihadapannya
malunya diri ini
ketika berpura2 mengetahui segalanya
sedangkan aku tidak tahu apa2 pun
aku hanyalah manusia yang jahil tentang agama
tetapi masih berpura2 menjadi baik

cemburunya aku ketika melihat orang lain yg jernih wajahnya
yang sentiasa mencintai dan mengagungkan ALLAH yang satu
cemburunya aku ketika melihat cara percakapan mereka
ingin aku jadi sebahagian dari mereka
tapi mampukah aku
mampukah aku menahan godaan yang sentiasa ada disekelilingku
aku x kuat YA ALLAH, bantu aku
agar aku tak tersesat terlalu jauh dari-Mu
agar hatiku tidak dipenuhi dengan titik-titik hitam
yang mampu buat aku melupakan-Mu
bantu hambamu yang lemah ini YA ALLAH.........




0 comments:

ª