“Barangsiapa yang menempuh suatu jalan untuk mencari ilmu pengetahuan, maka Allah akan mempermudahkan baginya jalan menuju ke syurga.”
Kerjasama,Kasih Sayang,Tepati Masa

Popular Posts

Wednesday, September 14, 2011

Gelora Study

Wahh!!! memang dasyat semua "assigment" nak minggu depan memang mencabar lar... dah lar memerlukan kajian yang tinggi dulu best lar "lecture" ajar kita sekarang kita plak yang kena ajar depa.... tak pa macam mana pun janji belajar kena kuat itizam hidup je lar.... boleh lar... aku cuma nak luahkan satu perasaan "why" kita masih belajar di lapuk yang memerlukan kawan-kawan yang pandai saja .... kalu kawan dengan org bodoh jadi masalah ka??? 


       Belajar sama-sama lar walaupun kadang kala yang kurang pandai ini kita harus memimpin.... apa yang terjadi hari ini aku masih tertanya-tanya awat "depa" hanya memerlukan kumpulan yang pandai untuk membuat tugasan, or laporan memang orang kata geng-geng2 bodoh ni tak boleh buat apa... So apa inisiatif org tentang perkara ni... aku tak suka org dengan orang belajar hanya sekadar "pointer"... aku pun kejar jugak benda tu tapi berpada lar.... takkan nak tengok ada diantara kita yang terbuang begitu sahaja... aku dah faham sangat orang yang tak da perasaan ni.... depa ini hanya fikir depa berjaya dengan cara tersendiri tapi bila "time" kerja di kalangan yang pandai-pandai ini lah yang memusnahkan.... Aku mengerti maksud Islam yang membentuk Jemaah yang besar agar dikalang mereka melakukan kebaikan bukan untuk dipuji tapi memperoleh kejayaan  Akhirat nanti... Aku harap sangat2 hilang perasaan benci dengan orang lain walaupun perasaan itu aku sendiri ada... harap korang kaji apa yang aku katakan bukan untuk org lain tapi diri aku sebenarnya yang selama ini membawa semua ini......

0 comments:

ª