“Barangsiapa yang menempuh suatu jalan untuk mencari ilmu pengetahuan, maka Allah akan mempermudahkan baginya jalan menuju ke syurga.”
Kerjasama,Kasih Sayang,Tepati Masa

Popular Posts

Thursday, September 15, 2011

Wang, Duit, dan Perbelanjaan

          Kalau dengan duit macam mata yang rambang dok mencari-cari kesempurna yang perlu ada dalam diri... "Handset", pakaian jenama, laptop, dan sebagainya. Padahal kehendak ja pun bukan keperluaan dalam kehidupan yang dianggap aset penting.. Sanggup kadang-kadang sanggup beli "handset" berjenama sampai beribu-ribu, Ipad ler, IPhone lar... (Giler!!~~) biasa yang termewah orang-orang yang sederhana ni je lar... mungkin pemikiran dan kegilaan orang-orang kita ni dah menjadi-jadi... Aku pun tak faham status orang macam ni mencari kepuasan untuk diri sendiri tidak untuk bersama-sama.... Ada sebab masing-masing yang mungkin aku sendiri tak tahu sangat kot... Masih mencari-cari kemana yang sebenarnya... 


          Semakin hari terasa juga kemewahan dalam diri ni meALPAkan kita dalam kehidupan yang mekar sepatutnya di Jalan yang lebih diredhai.. Walaubagaimanapun, ikuti cara yang senang dan mudah untuk mengawal diri diantara keperluan dan kehendak yang kita perlukan... Aku ini luahkan lagi perasaan ingin tahu macam mana agaknya kehidupan mewah, bergaya, dan berstatus ini bagi membawa kita kejayaan dalam diri untuk masa depan..  Aku nak sangat kejayaan yang boleh dikecapi dan bersama dengan orang lain lagi best...  Bila orang lain bahagia, aku juga nak bahagia,.... Semoga sama-sama kita berkongsi kekuatan dan keleemahan masing... aku hanya orang yang ingin mencari kelamahan diri dan mengenal Maha Pencipta.....

0 comments:

ª