“Barangsiapa yang menempuh suatu jalan untuk mencari ilmu pengetahuan, maka Allah akan mempermudahkan baginya jalan menuju ke syurga.”
Kerjasama,Kasih Sayang,Tepati Masa

Popular Posts

Friday, May 25, 2012

KawAN bAIk???

kwan???

apa sebenarnya maksud kwan tu...
orng kta kwan adalah seorng yg boleh bersama kita ktika susah dn senng
yng boleh mmbantu kita sekirannya kita ada masalah
dan akn cuba jadi rkn yang terbaik dlm hidup kita
tpi sjak kecil, aku lngsng x percya wujudnya perkataan "kawan baik"
sejujurnya, aku x dpat nfikan memang ada yg telah jdikn aku "kawan baik" mereka
tpi aku sndiri xtau adakah aku juga mnerima mreka sbgai rkan baik atau tidak...

xkisah la, yg pnting aku sntiasa berusaha jaga ati mereka
kdang2 aku rsa jga ati mereka lebih pnting dri jaga ati aku sndiri
walau beribu kali aku terluka dengan setiap kta2 mereka
aku xkisah yg pntng mereka x teluka dngan kta2 aku

dulu aku dn adik kerap cerita sal rkan msing2
dan aku sellu nsihatkn kat adik jgn pernah mnganggap mereka 'rakan baik'
anggaplah mereka sebagai rkan semntara kita
hanya 'RAKAN SEMENTARA'
yg akn pergi dan lupakn kita suatu ari nnti
waktu tu adik aku asyik gelak je dngar apa aku ckp
tpi sjk tu dia pun dh mla ikut ckp aku
setiap kli kite orng ckp sal kwan
kita orng akn sebut sma2..HANYA RAKAN SEMENTARA (kemudian gelak x hnti2..hahahahahhahah)
x perlu marah, x perlu sedih kerana mereka
kerana mereka tidak pernah fikirkan ttg kita

biarkan apa yg merka lkukan asalkan kita jga diri kita spaya xsakitkan ati mereka
tunaikan apa yg merka inginkan
bantu mereka..tpi jgn sesekli anggp mereka 'rakan baik'
sbb nnti suatu ari kita akn terluka kerana merka

skarng aku sdng amt terasa dngan kata2 seorng rakan aku di fb
tpi aku tidak mampu membalasnya
mngkin dia merasakn coment yg dia beri biasa je
tpi aku tidak..
bgi aku mereka xpernah ambik serius ttg msalah aku
sedih dn germ gak bla bca komen cm tu
tpi biarla....
so, kesimpulnnya jgn prnah aggp spe2 jdi kawan baik tau, cukupla hnya kawan..

tu semua apa yg aku rasa je, x tau la klau orng lain
tpi klau korng dah jmpa kwan yg betul2 layak jadi kwan baik korang
hargai la dia..dan bersyukurla kerna korang dah temui sesuatu yang aku x leh dapat
impian aku tuk punya rkan baik hnyala angn2 kerna xkn pernah wujudnya rakan baik dlam kmus idup aku...
walau cm ne pun, aku ttp sayng semua kwan2 aku skrng..
dn setiap kenngna aku bersama merka akn aku abdikan dalan hidup aku
thanks smua sbb dh bnyk ajr aku erti sebuah pershabatan....


 






0 comments:

ª