“Barangsiapa yang menempuh suatu jalan untuk mencari ilmu pengetahuan, maka Allah akan mempermudahkan baginya jalan menuju ke syurga.”
Kerjasama,Kasih Sayang,Tepati Masa

Popular Posts

Wednesday, June 13, 2012

Besar Jiwa

kengkawan aku nak bagi tau korang ni..
sukar boleh dipermudahkan..
resah boleh diredah..
dalam kehidupan aku sekarang ni memikir perkara yang mudah
agar xmerumitkan segala perkara..
aku mmg malas nk remehkan
bagi aku apa yang aku lakukan biarlah jiwa yang besar...
tahu tak kenapa??
sbb orang tanya aku kenapa aku suka buat perkara
yang mudah tapi bagi org lain nampak macam remeh dan menyusahkan
tau dak apa dia?

"Time" aku belajar orang selalu marah aku..
kenapa aku suka buat assgment teruk2..
padahal "copypaste" ja pun..
awat lar aku suka bantah orang pada
hakikat nya benda tu dah betul...
kenape aku perlu seruz padahal
benda tu xpayah nak amik serius pun...

Aku jadi mcm ni sbb aku nak cita-cita
seseorang tu lebih berfikiran mendalam
kalau aku tegur benda korang yang teruk
hakikat nya tidak pun..
cuma aku marah bila org fikiran
benda yang dipermudah menambahkan masalah
aku pernah terlalu marah kat org
tetapi aku redha kan balik

aku pernah rasa aku xperlukan sapa2
tapi aku bukan handalan
jika aku berjiwa besar mmg abis lar
apa2 agenda yang aku lakukan utk
PRSP, DPB adalah dengan tujuan
korang tak perlu igat apa yang aku buat?
sbb org yang berjiwa besar saja yang tahu...
aku "backup" xbermakna aku akan menangkan korang
tapi aku cakap hari kemudian nanti
aku curi ilmu bukan utk aku belajar sendiri
tapi utk keluaran semua...

be continued......................

0 comments:

ª