“Barangsiapa yang menempuh suatu jalan untuk mencari ilmu pengetahuan, maka Allah akan mempermudahkan baginya jalan menuju ke syurga.”
Kerjasama,Kasih Sayang,Tepati Masa

Popular Posts

Wednesday, June 13, 2012

Sunyiku

sunyinya terasa..
tiada siapa yg menemani
tiada siapa yg mndengar
hanya aku kesorngn tnpa sesiapa..
ada keluarga, ttpi x rsa bhgia itu
tiada yg mmpu ku kongsi rsa hati ini
rsa kesunyiaan trpendam dlm hatiku
inginku berbicara, ingin ku rasa ditemani
tapi tiada siapa..
byangan sesorng muncul dlm mindaku
mengharap agar dia bisa menjadi peneman malamku yg snyi ini
nmun aku dikecewakan lagi...
benar aku harus memahaminya
tetapi smpai bila harus aku memhami orng lain
tetapi mereka tidak sedetik pun cuba untuk memahamiku
salahkah aku kerna ingin teman untuk berbicara
salahkah aku untuk ingin rasa dikasihi
aku benar-benar kesunyian
bgaikan hnya aku seorng yg berada dibumi ini
tiada teman yg mmpu memahami dan berbicara denganku
tiada kekasih yg mmpu mengukirkn senyuman dibibirku
tiada keluaga yg mampu membuatkan aku rasa bahagia
disaat ini aku hnya bertemankn buku yg bersepah dimeja..
bunyi kipas..dn katil yg berserabut seprti serabutnya mindaku kini
sejujurnya aku ingin sekali berbual mesra dengn mereka yg kukasihi
sejujurnya aku ingin skli mnnjukkn kasih sygku pda mreka
ttpi x mmpu kerna diriku kini penuh dngan ksunyian..hatiku murung,jiwaku bsah dngan tngisan
siapa yg mampu mngerti dan memahami..
tiada siapa....
aku sembunyikn prasaan luka dalam diriku
aku sembunyikn suara tngisan dalam hatiku
aku sembunyikn sifat marahku pda diriku
inginku mnjerit sekuat tenagaku..mlpaskn apa yg trpndam
biar semua tahu btpa lukanya hati ini krna ditnggalkan dngan penuh rsa sunyi
kdng kala aku lmah dlm mnghrungi hidupku
tpi aku hnya mmpu brtahan..itu hidupku

0 comments:

ª