“Barangsiapa yang menempuh suatu jalan untuk mencari ilmu pengetahuan, maka Allah akan mempermudahkan baginya jalan menuju ke syurga.”
Kerjasama,Kasih Sayang,Tepati Masa

Popular Posts

Sunday, September 18, 2011

Puisi Untuk Mu Sahabat KU


SAHABATKU,Indahnya persahabatan kita andainya ianya berpaksikan keredhaan
ALLAH,
Lagi indah andainya,
Dia sudi campakkan ke dalam hati kita,
rasa cintaNya
dan mewarnai hubungan kita,Betapa kerdilnya kita,
terpaksa meminta daripadaNYA ,
untuk secebis kasih sayangNYA,
meminjam cintaNYA,
bagi memelihara perhubungan kita semua,aku tak mampu untuk menanggung,
andainya dalam sekelip mata,
Dia mengambil nikmat persahabatan ini,
Aku tak sanggup!
Aku tak sanggup!Kerna selama ini,
Perhubungan kita,
Tiada paksi tujuan,
Tiada arah kemahuan;
Hinggakan kadang-kala,
Aku tertanya-tanya,
Adakah kita mencintai antara kita semua kerana ALLAH??
Ataupun hanya untuk memenuhi kuota kehidupan??sahabatku…….andainya korang terbace sajak nie…..fikir-fikirkanlah
tujuan persahabatan kita. Andainya persahabatan kita bukan kerana
mengharapkan keredhaan ALLAH, aku mohon, agar kita semua kembali
menyulam tautan hati Lillahi Yang Maha Penyayang! (^_^)

0 comments:

ª